Wydział Finansowy – FN


ul. Rynek 1

parter - pok. 2, 3, 4,

 

STRUKTURA:


ZAKRES  DZIAŁANIA:

Do zadań Wydziału Finansowego należy w szczególności:

  1. Przygotowywanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami;
  2. Przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawie zmian budżetu oraz zmian w budżecie;
  3. Przygotowywanie projektu wieloletniej prognozy finansowej wraz z objaśnieniami przyjętych wartości;
  4. Przygotowywanie informacji półrocznej i rocznej o przebiegu wykonania budżetu z zestawieniami tabelarycznymi;
  5. Przygotowywanie projektów uchwał zmieniających wieloletnią prognozę finansową.
  6. Przygotowywanie informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za I półrocze;
  7. Przygotowywanie niezbędnych danych do oceny gospodarki finansowej Gminy;
  8. Zarządzanie finansami w ramach udzielonych pełnomocnictw, w tym lokowanie wolnych środków i pozyskiwanie środków z kredytów i pożyczek oraz z emisji obligacji;
  9. Sporządzanie sprawozdawczości budżetowej Urzędu oraz Gminy oraz sporządzanie pozostałych sprawozdań finansowych i statystycznych Urzędu oraz Gminy
  10. Prowadzenie obsługi finansowo – księgowej organu i jednostki;
  11. Przygotowywanie materiałów niezbędnych do udzielania dotacji z budżetu Gminy;
  12. Rozliczanie udzielonych i otrzymanych dotacji;
  13. Nadzór i kontrola nad działalnością finansową gminnych jednostek organizacyjnych;
  14. Obsługa kredytów i pożyczek zaciąganych oraz udzielanych przez Gminę;
  15. Rozliczanie podatku od towarów i usług w zakresie działania Gminy oraz sporządzanie stosownych deklaracji;
  16. Opracowywania projektów przepisów wewnętrznych wynikających z przepisów o rachunkowości;
  17. Prowadzenie ewidencji wydatków bieżących i majątkowych Gminy;
  18. Prowadzenie ewidencji dochodów niepodatkowych i ich windykacja,
  19. Naliczanie, wypłata i rozliczanie wynagrodzeń z tytułu umów zleceń i umów o dzieło, prowadzenie rozliczeń z ZUS i Urzędem Skarbowym;
  20. Sprawowanie nadzoru nad prawidłową realizacją planu finansowego realizowanego przez poszczególne wydziały/biura;
  21. Ewidencja druków ścisłego zarachowania;
  22. Ewidencja wartości majątku;
  23. Rozliczania wyników inwentaryzacji;
  24. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza.
     

Drukuj

Urząd Miasta i Gminy w Skawinie

Rynek 1, 32-050 Skawina

Tel. centrala: +48 12 277 01 00

Fax +48 12 277 01 10

urzad@gminaskawina.pl

Godziny pracy

Poniedziałek 8.00 - 17.00
Wtorek 7.30 - 15.30
Środa 7.30 - 15.30
Czwartek 7.30 - 15.30
Piątek 7.30 - 14.30

© 2009 by UMIG Skawina. Aplikacje internetowe i tworzenie stron WWW by ESC SA.