Gospodarka odpadami - aktualności
Informacje dotyczące deklaracji!
28-06-2013
Zgodnie ze znowelizowaną ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właściciele nieruchomości zobowiązani są do składania w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Skawina deklaracji o wysokości miesięcznej opłaty za gospodarowanie odpadami. Deklaracja ta będzie podstawą do naliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Poniżej kilka informacji na temat składanej deklaracji:
- Właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć do burmistrza deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych (nieruchomości zamieszkałe tj. przedsiębiorcy, administratorzy obiektów użyteczności publicznej).
- W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
- Właściciel nieruchomości położonej na terenie Gminy Skawina zobowiązany jest rzetelnie wypełnić otrzymaną deklarację i dostarczyć do Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie.
- W przypadku, gdy osoby czasowo przebywają poza miejscem zameldowania, właściciel nieruchomości składający deklarację zobowiązany jest dołączyć oświadczenie potwierdzające ten fakt (formularz oświadczenia dołączony jest do deklaracji).
- W razie niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji Burmistrz Miasta i Gminy Skawina określi w drodze decyzji wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę uzasadnione szacunki, w tym średnią ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze.
- Złożona deklaracja będzie podstawą do wystawienia tytułu wykonawczego i wszczęcia postępowania egzekucyjnego w przypadku nie wpłacenia w określonych ustawowo terminach kwoty opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo wpłacenia jej w niepełnej wysokości.
- W razie stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie uiścił opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uiścił ją w wysokości niższej od należnej, burmistrz miasta określa, w drodze decyzji, wysokość zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Sposób zbierania odpadów będzie podlegał bieżącej kontroli. W przypadku nie wywiązywania się z obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Burmistrz w drodze decyzji naliczy wyższą opłatę za odbiór odpadów, wraz z zaległymi odsetkami.
UWAGA! Złożenie deklaracji o wysokości miesięcznej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi będzie podstawą odbioru odpadów z terenu nieruchomości.
Pomoc przy wypełnianiu deklaracji.
Deklaracje można pobrać ze strony internetowej Urzędu: www.um.skawina.net (z zakładki Gospodarka Odpadami/Deklaracje: kliknij TUTAJ) lub odebrać osobiście w Urzędzie Miasta i Gminy w Skawinie - w Biurze Obsługi Mieszkańców, Skawina, Rynek 14, pok. 1 lub w Wydziale Rolnictwa i Ochrony Środowiska, Skawina, Rynek 3, pok. 2 i 4.
Wzór i instrukcja wypełnienia formularza znajdują się na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie, Rynek 3, obok pok. nr 4 (przy Wydziale Rolnictwa i Ochrony Środowiska).
Wzór deklaracji dostępny jest również na stronie internetowej Urzędu w zakładce Gospodarka Odpadami/Deklaracje: kliknij TUTAJ.
Informację można też uzyskać telefonicznie pod nr tel.: 12 277 01 53, 12.277 01 06, 12 277 01 08, 12 277 01 07.
« Powrót
Drukuj
Urząd Miasta i Gminy w Skawinie
Rynek 1, 32-050 Skawina
Tel. centrala: +48 12 277 01 00
Fax +48 12 277 01 10
urzad@gminaskawina.pl
Godziny pracy
Poniedziałek 8.00 - 17.00
Wtorek 7.30 - 15.30
Środa 7.30 - 15.30
Czwartek 7.30 - 15.30
Piątek 7.30 - 14.30