Uchwały Rady 2007

UCHWAŁA BUDŻETOWAMIASTA I GMINY SKAWINA  na rok 2007Nr  IV/30/07RADY MIEJSKIEJ W SKAWINIEz dnia  31 stycznia 2007 r.

31-01-2007

 


UCHWAŁA BUDŻETOWA

MIASTA I GMINY SKAWINA  na rok 2007

Nr  IV/30/07

RADY MIEJSKIEJ W SKAWINIE

z dnia  31 stycznia 2007 r.

 

 

 

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4, pkt 9 d.\, i \ ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; z późn. zm.) oraz art.24 ust. 11, art. 165, art. 184, art. 188 ust.2 oraz art. 195 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 249, poz. 2104:z późn.zm. ),  art.55 ust.1 i 3 pkt 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408: z późn. zm.) oraz art.420 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku prawo o ochronie środowiska ( Dz. U. z 2001 r. Nr 62, poz.627: z późn. zm.)   Rada Miejska w Skawinie uchwala, co następuje:

 

Część I.

Ustalenia dotyczące budżetu Miasta i Gminy Skawina.

 

§ 1. 1. Ustala się dochody budżetu na rok 2007 w wysokości  82.710.965 zł

zgodnie  z załącznikiem Nr 1.

 

2. Ustala się wydatki budżetu na rok 2007 w wysokości          89.810.172 zł

zgodnie  z załącznikiem nr 2.

 

3. Różnica między dochodami i wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu w kwocie  7.099.207 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

a.) zaciąganych kredytów w kwocie  3.640.963 zł,

b.) z wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 3.458.244 zł.

 

4. Ustala się przychody budżetu w kwocie  13.508.244 zł i rozchody budżetu w kwocie 6.409.037 zł – zgodnie z załącznikiem Nr 3.

 

§ 2. Ustala się dochody i wydatki budżetu związane z realizacją:

 

1.)    zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Gminie ustawami, jak załącznik Nr 4

 

2.)    zadań realizowanych na podstawie porozumień lub umów z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, jak załącznik Nr 5.

 

§ 3. Ustala się dochody budżetu z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki budżetu na realizację zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem Nr 6.

 

§ 4. Ustala się:

1)        wydatki majątkowe budżetu w wysokości 17.982.140 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 7;

2)        limity dla wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, zgodnie z załącznikiem Nr 8.

 

§ 5. 1. Udziela się z budżetu:

1)     dotacje podmiotowe na łączną kwotę 2.430.000 zł, dla gminnych instytucji kultury – określonych w załączniku Nr 9,

2)    dotacji w kwocie 10.000 zł, dla Szpitala Specjalistycznego  SP ZOZ w Krakowie na zakup sprzętu medycznego, zgodnie z załącznikiem Nr 9a.

 

2.Wydatki budżetu obejmują środki na dotacje:

1) dla działających na terenie gminy publicznych i niepublicznych jednostek systemu oświaty prowadzonych przez podmioty nie należące do sektora finansów publicznych - na łączną kwotę 800.000 zł. zgodnie z załącznikiem Nr 10.

2) na sfinansowanie zadań zlecanych podmiotom nie należącym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku – prowadzącym działalność pożytku publicznego na łączną kwotę 532.000zł, zgodnie z załącznikiem Nr 11.

 

§ 6. Tworzy się:

 

1)     rezerwę ogólną budżetu na wydatki nieprzewidziane w kwocie 700.000 zł,

2)     rezerwę celową budżetu na środki do dyspozycji jednostek pomocniczych Miasta i Gminy Skawina w kwocie 1.080.000 zł.

 

Część II.

Ustalenia dotyczące gospodarki pozabudżetowej i funduszu celowego.

 

§ 7.  Ustala się plany przychodów i wydatków dla zakładu budżetowego – zgodnie z załącznikiem Nr 12.

 

§ 8. Ustala się plan przychodów i wydatków dla Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – zgodnie z załącznikiem Nr 13.

 

Część III.

Upoważnienia i inne treści okołobudżetowe.

 

§ 9. Ustala się roczne limity dla:

 

1)        zobowiązań z tytułu nowych kredytów  zaciąganych na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu – do kwoty 2.000.000 zł,

2)        zobowiązań z tytułu nowych kredytów zaciąganych na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu do kwoty 3.640.963zł

3)        zobowiązań z tytułu nowych kredytów  zaciąganych na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów – do kwoty 6.359.037zł,

 

§ 10. 1.  Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy Skawina do:

 

1)      zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków z tytułu limitów na wieloletnie programy inwestycyjne w latach i kwotach – jak załącznik nr 8,

2)      zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2008) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i termin zapłaty upływa w 2008 roku – na łączną kwotę 2.000.000zł.

 

2. 1. Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy Skawina do:

 

1)     zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w trakcie roku deficytu budżetowego do maksymalnej wysokości  2.000.000 zł,

2)     dokonywania zmian w planie wydatków budżetu w granicach działu klasyfikacji budżetowej,

3)     lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innym banku niż bank prowadzący obsługę budżetu.

4)     udzielania pożyczek z budżetu do kwoty 50.000 zł.

 

2. Upoważnia się Kierownika Zakładu Wodociągów i Kanalizacji do dokonywania w planie finansowym zakładu budżetowego innych zmian, niż określone w art.24 ust. 10 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz.2104) , pod warunkiem, że nie spowodują one zmniejszenia wpłat do budżetu, ani zwiększenia dotacji z budżetu.

Część IV.

Ustalenia dodatkowe i końcowe.

 

§ 11. Na potrzeby zarządzania długiem publicznym w roku budżetowym 2007, przyjmuje się Prognozę Łącznej Kwoty Długu Miasta i Gminy Skawina, zgodnie z załącznikiem Nr 14.

 

§ 12. 1. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Skawina.

 

2. Ustala się szczegółowość:

1) informacji z wykonania budżetu za pierwsze półrocze 2007 r. – jak zakres szczegółowości budżetu w niniejszej uchwale,

2) informacji o wykonaniu w I-półroczu 2007 r. planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej, Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury oraz Miejskiej Biblioteki Publicznej – w szczegółowości odpowiadającej planom przyjętym przez Kierowników, z wyodrębnieniem stanu należności, stanu i rodzaju zobowiązań ( w tym zobowiązań wymagalnych).

 

§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2007 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz w trybie przewidzianym dla aktów prawa miejscowego.

 

 

Przewodniczący  Rady  Miejskiej

 

 

                                                                                 Marcin  KUFLOWSKI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 1

do Uchwały Budżetowej Nr IV/30/07

Rady Miejskiej w Skawinie

z dnia 31 stycznia 2007 r.

 

 

Dochody  budżetu  Miasta i Gminy SKAWINA  na 2007 rok

 

 

w złotych

 

l.p.

 

Dział

 

Nazwa – Treść

Plan

2007 r.

1

2

3

5

 

1.

 

010

 

ROLNICTWO I ŁOWIECTWO

w tym:

- środki na dofinansowanie własnych inwestycji gminy pozyskane z innych źródeł ( § 6290)

 

 

98.500

 

98.500

 

 

2.

 

700

 

GOSPODARKA MIESZKANIOWA

w tym:

- wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości (§ 0470)

 

- dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze ( § 0750)

 

- wpływy z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości (§ 0770)

·        sprzedaż lokali mieszkalnych –

                                                 600.000 zł

·        sprzedaż nieruchomości (działki,   

     lokale użytkowe ) –         1.000.000 zł

 

- odsetki za nieterminowe wpłaty (§ 0920

 

 

2.052.000

 

100.000

 

 

350.000

 

 

 

 

 

1.600.000

 

 

 

 

 

 

 

2.000

 

3.

 

710

 

DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA

w tym:

- wpływy z usług ( § 0830)

 

 

25.000

 

25.000

 

4.

 

750

 

ADMINISTRACJA PUBLICZNA

w tym:

- wpływy z różnych opłat (§ 0690)

·        druki, specyfikacje, reklamy

 

- wpływy z usług (§ 0830)

·        ksero

 

- wpływy z różnych dochodów (§ 0970)

·        rozliczenia z lat ubiegłych

 

- dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami (§ 2360)

 

- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami (§ 2010)

 

 

289.855

« Powrót

Drukuj

Urząd Miasta i Gminy w Skawinie

Rynek 1, 32-050 Skawina

Tel. centrala: +48 12 277 01 00

Fax +48 12 277 01 10

urzad@gminaskawina.pl

Godziny pracy

Poniedziałek 8.00 - 17.00
Wtorek 7.30 - 15.30
Środa 7.30 - 15.30
Czwartek 7.30 - 15.30
Piątek 7.30 - 14.30

© 2009 by UMIG Skawina. Aplikacje internetowe i tworzenie stron WWW by ESC SA.