26-01-2005
MIASTA I GMINY SKAWINA na rok 2005
Nr XXX/194/05
RADY MIEJSKIEJ W SKAWINIE
z dnia 26 stycznia 2005 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c/,d/, i/ ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z późniejszymi zmianami ) oraz art. 109, art. 116, art.124 ust. 1, 2 i 3, art. 128 ust. 2, art.134 ust. 3 i 4, art. 135 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148; z późniejszymi zmianami ) oraz art. 420 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku prawo o ochronie środowiska ( Dz.U. z 2001 r. Nr 62 poz. 627; z późniejszymi zmianami ) Rada Miejska w Skawinie uchwala, co następuje:
§ 1
1. Ustala się dochody budżetu w wysokości 65.300.098 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1.
2. Ustala się wydatki budżetu w wysokości 74.943.586 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2.
3. Różnica między dochodami i wydatkami stanowi deficyt budżetu w kwocie 9.643.488 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciąganych kredytów i pożyczek.
4. Ustala się przychody budżetu w kwocie 14.893.280 zł, i rozchody budżetu w kwocie 5.249.792 zł, - zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 2
Ustala się dochody i wydatki budżetu związane z realizacją:
1.) zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Gminie ustawami, jak załącznik Nr 4.
2.) zadań realizowanych na podstawie porozumień lub umów z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, jak załącznik Nr 5.
§ 3
Ustala się dochody budżetu z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki budżetu na realizację zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, zgodnie z załącznikiem Nr 6.
§ 4
1) wydatki majątkowe budżetu w wysokości 14.791.974 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 7.
2) limity dla wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, zgodnie z załącznikiem Nr 8.
§ 5
Ustala się wydatki budżetu z tytułu dotacji udzielanych:
1) dla gminnych instytucji kultury na łączną kwotę 2.250.000 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 9,
2) dla działających na terenie gminy niepublicznych jednostek systemu oświaty ? na łączną kwotę 500.000 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 10,
3) na sfinansowanie zadań zlecanych organizacjom pozarządowym w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie - na kwotę 436.500 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 11.
§ 6
Tworzy się:
1) rezerwę ogólną na wydatki nieprzewidziane w kwocie 500.000 zł,
2) rezerwy celowe budżetu na wydatki sołectw i osiedli, które zostaną rozdysponowane przez Burmistrza zgodnie z obowiązującym Statutem Miasta i Gminy Skawina oraz statutami sołectw w łącznej kwocie 803.000 zł.
§ 7
Ustala się plan przychodów i wydatków dla zakładu budżetowego ? zgodnie z załącznikiem Nr 12.
§ 8
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ? zgodnie z załącznikiem Nr 13.
§ 9
1. Zaplanowane w przychodach budżetu kredyty i pożyczki Burmistrz Miasta i Gminy Skawina zaciągnie w kwotach z załącznika Nr 3, a obciążenia z nich nie będą przekraczać prognozowanych wielkości zadłużenia z załącznika Nr 14.
2. Ujęte w rozchodach budżetu raty pożyczek i kredytów zostaną spłacone w kwotach zgodnych z załącznikiem Nr 3.
3. Zobowiązania z tytułu wieloletnich programów inwestycyjnych Burmistrz Miasta i Gminy zaciągnie w kwotach nie wyższych niż limity z załącznika Nr 8 .
4. Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy Skawina do:
a) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w trakcie roku niedoboru budżetowego do maksymalnej wysokości 2.000.000 zł,
b) lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innym banku niż bank prowadzący obsługę budżetu,
c) dokonywania zmian w planie wydatków budżetu w granicach działu klasyfikacji budżetowej,
d) udzielania pożyczek do kwoty 25.000 zł w roku budżetowym.
§ 10
Na potrzeby zarządzania długiem publicznym w roku budżetowym 2005, przyjmuje się Prognozę Kwoty Długu Publicznego Gminy Skawina, zgodnie z załącznikiem Nr 14.
§ 11
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Skawina i zobowiązuje się Burmistrza do przedłożenia Radzie Miejskiej:
a) informacji o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze 2005 r ? w terminie do dnia 31 sierpnia 2005 r., w szczegółowości niniejszej uchwały budżetowej,
b) sprawozdania z wykonania budżetu za 2005 r. ? w terminie do dnia 31 marca 2006 r. ? w szczegółowości niniejszej uchwały budżetowej.
§ 12
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2005 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz w trybie przewidzianym dla aktów prawa miejscowego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
dr Sławomir KOPEĆ
Rynek 1, 32-050 Skawina
Tel. centrala: +48 12 277 01 00
Fax +48 12 277 01 10
Poniedziałek 8.00 - 17.00
Wtorek 7.30 - 15.30
Środa 7.30 - 15.30
Czwartek 7.30 - 15.30
Piątek 7.30 - 14.30
© 2009 by UMIG Skawina. Aplikacje internetowe i tworzenie stron WWW by ESC SA.