21-11-2007
U C H W A Ł A Nr XIV/ 113 /07
RADY MIEJSKIEJ W SKAWINIE
z dnia 21 listopada 2007 r.
w sprawie opłaty od posiadania psów na 2008 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 8 w związku z art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym / tekst jednolity: Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm./ i art. 18a i 19 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych / tekst jednolity: Dz. U. z 2006r. Nr 121, poz. 844, Nr 220, poz. 1601, Nr 225, poz. 1635, Nr 245, poz. 1775, Nr 249, poz. 1828, Nr 251, poz. 1847/ Rada Miejska w Skawinie uchwala, co następuje:
§ 1
Uchwałą niniejszą Rada Miejska w Skawinie:
1. wprowadza na terenie Miasta i Gminy Skawina opłatę od posiadania psów;
2. określa wysokość stawki opłaty od posiadania psów;
3. określa zasady ustalania i poboru oraz terminy płatności opłaty od posiadania psów.
§ 2
Wprowadza się na terenie Miasta i Gminy Skawina opłatę od posiadania psów.
§ 3
Stawkę roczną opłaty od posiadania psów ustala się w wysokości 20,00 zł od jednego psa posiadanego przez osobę fizyczną.
§ 4
1. Opłata od posiadania psów płatna jest bez wezwania do dnia 31 marca roku podatkowego, a w przypadku powstania obowiązku jej uiszczenia po tej dacie, w terminie 14 dniu od dnia powstania tego obowiązku. W przypadku powstania lub wygaśnięcia obowiązku uiszczenia opłaty w ciągu roku podatkowego, stawkę roczną zmniejsza się proporcjonalnie do liczby miesięcy, w którym nie istniał obowiązek jej zapłaty.
2. Obowiązek uiszczenia opłaty powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku i wygasa z upływem miesiąca, w którym ustały okoliczności uzasadniające ten obowiązek.
§ 5
1. Wpłaty opłaty można dokonywać bezpośrednio na konto Urzędu Miasta i Gminy Skawina.
2. Pobór opłaty może odbywać się również w drodze inkasa na zasadach ustalonych w odrębnej uchwale. Inkasentami opłaty we wsiach są osoby wyznaczone do pobierania podatków i opłat zgodnie z odrębną uchwałą.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego z mocą od 1 stycznia 2008 roku.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Rynek 1, 32-050 Skawina
Tel. centrala: +48 12 277 01 00
Fax +48 12 277 01 10
Poniedziałek 8.00 - 17.00
Wtorek 7.30 - 15.30
Środa 7.30 - 15.30
Czwartek 7.30 - 15.30
Piątek 7.30 - 14.30
© 2009 by UMIG Skawina. Aplikacje internetowe i tworzenie stron WWW by ESC SA.